Hey jongens,
Goed idee om zo'n discussie te beginnen. Anne, wat je hier zegt, klopt niet helemaal. :
Ik ben er zeker van dat in de database van de Destiny alle gegevens zitten die nodig zijn om terug te keren naar Aarde. Alleen zijn er misschien wel geen mensen aan boord met een natuurlijk ATA gene en dat ze dus niet aan de gegevens kunnen. Voor zover ik weet is dit nog niet besproken. Waarschijnlijk zullen ze allen de artificiële ATA-gene hebben maar zal dit niet voldoende zijn.
Eerst en vooral zal er ongetwijfeld wel mensen aan boord zijn met het originele ATA-gene. Echter heeft de Destiny geen apparaat uitgerust dat werkt hiermee. De technologie dat werkt met enkel het ATA-gene zoals bijvoorbeeld een Puddle Jumper is ontwikkeld door de Ancients tijdens hun oorlog met de Wraith. Dit heeft ook Dr. Rush gezegd in een aflevering.
Aangezien de Destiny véél ouder is dan Atlantis, werkt alle technologie zonder de ATA-gene. Mogelijk zou het wel kunnen dat het iets te maken heeft met het nummer 46 wat verwijst naar het DNA van de mens.
Waarvoor staat eigenlijk HWS?
De Lucian Alliance is aan boord geraakt op dezelfde manier zoals de bemanning. Namelijk via een Icarus planeet vol met naquadria (niet naquadah). De bemanning kan helemaal niet terug keren zonder zo'n planeet. En ik denk niet dat ze die vinden in de galaxies die men nu bezoekt. Een andere krachtbron is nodig. Maar zoals je hebt gezien in de aflevering "Earth" heeft men geprobeerd om een verbinding te doen krijgen met de Aarde via een zon. Echter zou het plan nooit lukken zegt Rush.
Wat je zegt over de Asgard core : de mensen zijn zoveel tegenwoordig aan het onderzoeken. De database van de Ancients van Atlantis, de Asgard core, ... Wat betreft het monitoren van wat er gebeurt in hyperspace. Ik herinner me die aflevering. Het was in seizoen 6, de afleveringen "Prometheus" of "Unnatural Selection" met de Replicators. Ik betwijfel of de Asgard alles in kaart hebben gebracht omdat de Destiny uiteindelijk gaat waar de Asgard nog niet is geweest. De Asgard hielden alle hyperspace vensters in de gaten rondom de Aarde. Vermoedelijk kon men toen SG1 vinden omdat het uitgerust was met een Goa'uld of Asgard hyperdrive. Daarbij komt ook nog eens dat wij misschien helemaal niet weten hoe we zoiets moeten bouwen. En dan zijn er nog enkele belangrijke details. De Destiny reist via Faster than light en niet hyperspace. Zelfs al wist men exact waar de Destiny was, hoe moet ooit een ander schip de Destiny inhalen? Zou tegen al die tijd de bemanning van beide schepen niet stokoud zijn? Wat heb je er dan aan? Zelf zat ik te denken aan de wormhole drive die Atlantis gebruikte om naar de Aarde te geraken. Ik vraag me af of dat niets zou zijn voor de Destiny, mocht men ooit controle krijgen.